Mengira Hari Usia Belog

Daisypath Happy Birthday tickers

May 12, 2011

Hari 2 = 10 Perkara Yang Aku Suka, Cinta, Sayang.(LOVE)


Assalamualaikum,

diri menggagahkan diri menulis walau sebenarnya berat hati memikirkan dan lemah jemari menterjemahkan kata.

10 Perkara yang aku LOVE.(nak tiru jugak..=p)

  1. Agama. merangkumi Allah yang Satu. Nabi Muhammad Junjungan Kita dan segala-galanya yang perlu kita Imani. Walaupun aku tahu akan mendapat kecaman mahupun komplen yg tinggi atas kenyataan pertama ini atas kebanyakam kedosaan dan nampak mcm tak sayang agama saje. just wanna say that perlu ke meNAMPAKkan?? renungkan2...=)
  2. Keluarga. Abah, Ibu, Adik beradik, opah, atuk, sepupu, pak cik mak cik dan mereka yg mempunyai keturunan yang sama. tanpa mereka tak wujud aku dan sapa plak nak tulis belog ni. hantu ke??haha.
  3. Orang yag dikasihi. Siapa??perlu ke mention??ade ke xni??haha..just nak beritahu yang Dia antara yang di sukai, disayangi dan dicintai la..sapa2 yang sudi laaa kan.....=p
  4. WVB6625. Honda Wave Ultimo 125. motosikal yang kedua sebab yang pertama dan bekas disayangi itu kini diturunkan kepada adik, Muhammad Qhairil Nashriq.
  5. seterusnya suka mengambil berat, sibuk, kacau, ambil tahu, cas-cas risau kat orang tuuu laaa...=p
  6. kawan-kawan la ofkos. xde dorang bermakna aku menghuni lokap dunia hidup tanpa cahaya dan warna pelangi.
  7. tak mahu mempunyai musuh. walaupun kita tak boleh nak elak orang yangtak suka kat kita tapi satu benda yang aku suka buat ialah diam je. lantak la xnak kutuk ke ape ke. sebab aku xsuka nak bermusuh mahupun berdendam dengan sape2 sebab xdapat faedah pun. selalunya orang yang nak psiko aku lebih2 ni tup2 dia yang terkena psiko balik dengan aku. haaa kan padan muka kalau cuba try nak dengki ngan aku. "adapun Hamba Allah Yang Maha Pengasih itu adalah orang-orang yang berjalan dimuka bumi ini dengan rendah hati dan apabila orang-orang BODOH menyapa mereka(dengan kata-kata yang menghina), mereka mengucapkan Salam(kata-kata yang baik)" Surah Al-Furqan Ayat 63.
  8. tak boleh duduk diam. pantang pasif je dah xsenang duduk. kalau kat kelas tu punca aku kuat tido sebab pasif sgt akan mengundang perlahannya tindakan reflek nerve cell aku sebab aku suka berfikir. sebab tu aku suka berjalan2. kacau orang. bercakap agar aku xduduk diam. walau dr segi luarannya aku ni pendiam tapi aku ni OKU skit sebab Hyper Active. kena bahan kat kelas tu biase dah dari dulu lagi. yang penting tak susahkan orang dan aku berjaya meneruskan pengajian kan? haha..
  9. bersukan la. jangan biar aku tak berpeluh atau tidak melakukan aktiviti fizikal lebih daripada seminggu sebab akan mengundang penyakit seperti demam, selesema, batuk dan sebagainya yang memang kita perlu mencegahnya. haa.. mencegah itu lebih baik daripada mengubati. so, jangan lupa mandi peluh ok!
  10. buat perkara lain daripada yang lain. tu je aku nak cakap sebab aku ni pelik dan selalunya kontra lah dengan apa yang kebiasaan yang kita nampak. nak tahu lagi skali, kahwin laa dengan aku!!.hahaha...=)
Sekian. terima kasih atas kesudian membacanya.=)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...