Mengira Hari Usia Belog

Daisypath Happy Birthday tickers

May 16, 2011

Hari 6 = 4 Hari lagi + 10 Item Yang Penting Dalam Kehidupan


Assalamualaikum..

yea..mari-mari..duduk rapat-rapat..sibukkan diri dengan menulis belog daripada membaca buku ye..lusa mau exam boleh lepak lagi??

rileks sudey..morning lagi..haha..ish2..Qiu2..-____-"

baiklah. masa mengemaskinilah akan ditemui 10 benda itu..jap2..

ok.setelah di google translate kan = 10 item yang tidak boleh hidup tanpa + (aku tambah imbuhan akhiran -nya.).

ok.dah macam kalkulus tatabahasa...sabar2 Semester 5 bertemu Morfologi Sintaksis semula ye..=p

sungguhpun, boleh sahaja hidup selagi diberi nyawa oleh-Nya.. tetapi kita tak semestinya terlalu bergantung kepada item sehinggakan mensyirikkan Allah pula. tak dapat dinafikan kita hidup seiring dengan peredaran masa. renung2kan dan selamat beramal. =) (nak jadi Ustaz Faza Mokhtar =P)

  1. Air. h20. Bendalir. Liquid. Pentingkan??Korang Tahu Kenapa kan?Ok. Cukup.heee...
  2. Baju dan seluar(pakaian). heee...
  3. Love Letter orang tu cakap. Aku istilahkan Human User Guide Book yakni The Holy Quran. korang mesti dah ada. xperlu kot ulas kepentingannya.=)
  4. Motosikal gua la..kalu x gua boleh gila doe kalo xgerak2 pegi mana2..gua kan xboleh duduk diam. rasa nak gerak mana2 gua roket je la moto kuat gua. haha..
  5. Nokia 5700 Express Music. cukup. asal dapat kol mesej sudah...
  6. laptop KOYAK ni haa..koyak2 laptop aku ni dapat juga seiring dengan teknologi semasa agar tidak ketinggalan dengan murid2 zaman sekarang..
  7. dompet KOYAK aku jugak. kalau tak, tak nak aku jadi mat indon ke bangla yang xde dokumen pengenalan diri yang sah. boleh letak I.C, lesen, kad matrik, kad keluar masuk ASRAMA, gambar pasport, duit syiling dan kertas, business card yang penting2 saje, kad ATM dan lagi satu dah hilang dah,sebab buat penanda buku utk novel hari tu..tiket KTM..=(
  8. Jam Tangan. Boleh tengok masa dan TEPATI MASA. rasa janggal jika tak meyarungkan ke?memalitkan ke?memakai jam tangan? keliru sudah..
  9. Katil? tak relevan lah kot. kat kelas Cik Midah pun boleh tidor..eee..ape lagi huh? Internet..tu kira benda atau item jugak ke? ye la ,xde internet macam mane nak update belog ni..haaa..bijak tak?
  10. Diri Sendiri atau Tubuh Badan. kalau tidak adalah anugerah Allah ini, manakan manikam mengenal jauhari..haa..ade kene mengena??ada..kalau tiada item yang diciptakan oleh Allah ini, xdelah kita nak ape yang kita nak buat. Maka, bersyukurlah..=)

ok. nampak sangat xde bende sangat aku ni. xmaterialistik. kebendaan dan amat membosankan. tu pasal la tak ade orang nak dekat kau Qiu! ok. ada sesiapa yang masih sudi menjadi Teman Hidup Semati aku??haha..

ade 4 hari lagi bermakna 4 lagi entry aku untuk merapu dan merepek tetapi sebenarnya segala yang ditulis adalah benar-benar belaka, ada kaitan dengan mereka yang hidup dan yang...urm xde la kot...

terima kasih. bersabarlah kalian dengan bahasa pijin aku ni. nanti bagi Bahasa Melayu Standard pula, anda semua terbelit lidah. huhu. apapun, Bahasa Jiwa Bangsa. Bahasa Mutu Bangsa. =)

Wasalam..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...