Mengira Hari Usia Belog

Daisypath Happy Birthday tickers

May 10, 2011

Nak Juga Pulun Buat SEPULUH : Hari 1 = 10 Perkara Tentang Qiu Aril.

Assalamualaikum dan Salam 1IPG KBM..

Sebelum melangkahkan kami menuju ke dewan peperiksaan dalam beberapa hari lagi. Berjalanlah ke merata blog siapa yg dikehendaki dan terjumpa entry terbaru beliau yang membolehkan bulan Mei yang terindah ini terisi dengan mengemaskini belog saya. Haha.

Sengaja hendak menggedikkan diri dan ribuan terima kasih kepada pemilik belog baca diam-diam yang berjaya menambahkan kegedikan terhadap diri ini.=p

Hari Pertama : 10 Perkara Tentang Diri Saya

1. Lahir pada 23 Mei 1991 di Hospital Teluk Intan, PERAK dan dibesarkan di Kota Metropolitan Kuala Lumpur sejak umur 3 tahun.

2. Masuk tadika KEMAS dan Pra Sekolah Jalan Temerloh dan di tawarkan pengajian ke SK Jalan Kuantan 2 dan terus mendapat biasiswa melanjutkan pelajaran di SM Tinggi Setapak.

3. Pernah menghuni sementara Maktab Tentera Diraja sebelum menarik diri akibat tidak dapat melupakan sekolah lama dan minat akan ketenteraan itu masih utuh walaupun sehingga kini sedikit terkilan akan tindakan bijak aku dahulu.=p

4. Suka sangat tidak masuk kelas dengan menyibukkan diri dalam semua aktiviti luar bilik darjah. Pergi sana lah. Wakil itulah semata ingin mengelakkan diri daripada terlibat dalam P dan P.

5. Cita-cita asal hendak menjadi Juruterbang TUDM mahupun Air Asia. Disebabkan tidak tahu 1001 jalan menjadi Pilot la dipilih menjadi guru. Alhamdulillah.

6. Kalau nak tahu, aku ni kalau mahir dalam satu hal hanya 50% sahaja kebolehan yang dikurniakan oleh Allah. Oleh sebab itu aku akan buat apa yang aku rasa aku boleh buat kalau orang lain boleh buat. Haaaa. Pening x?

7. Cita-cita ketiga selain Pilot dan Guru nak jadi Pakar Psikologi tau. Konon boleh baca orang la ni…-____-“

8. Perihal hobi pula aku suka melakukan perkara yang aku hendak buat. Tidak suka menspesifikkan apa hobi aku. Tetapi kebanyakannya memang lain daripada yg lain la daripada orang lain. Sebab itulah senantiasa bergerak solo sahaja.

9. Tentang sikap pula malas nak ulas banyak takut angkat bakul sendiri pula, Cuma aku ni jenis yang bersistematik la kot. Walaupun Nampak dari segi luarannya macam serabai je cara hidup. Haha. Perlu ke tunjuk yang kita ni sistematik. Nak tahu, berkepit 24 jam dengan aku baru la Nampak.

10. Last skali, aku suka bagi orang lain beri persepsi yang tak betul tentang aku. Ye la mula2 korang Nampak aku mesti macam ni la. Tu la. Dan sampai satu masa korang kenal aku dengan rapat, sebenarnya itu bukan aku laa…haha..tak caya kawin la dengana aku! =p

Cukup sehingga di sini. Sambung di lain masa untuk 10 yang seteresnya, terima Kasih! =)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...