Mengira Hari Usia Belog

Daisypath Happy Birthday tickers

June 9, 2011

KL Gangster yang Baik!


Assalamualaikum..

Alhamdulillah. di TGV Wangsa Walk bersama Zuliskandar, Qusairee dan Pengantin Baharu(Abg Kepada Qusairee. bukan Abang Long FAdil) dapat juga merubut kerusi yang dipenuhi oleh budak2 sekolah yang tengah cuti ni. Penuh Habaq ang..ni pun tulis review sejurus balik dari panggung! hebat x?

Petanda yang baik utk hari pertama tayangan dan mungkin akan terus MELETUP utk beberapa minggu lagi mungkin jika tugas2 sebegini dilakukan oleh org macam aku yang menulis review dan menggalakkan anda semua menonton..haha..=)

Memuaskan dan Memberikan Senyuman kepuasan setelah Aaron Aziz berkata "Allah S.W.T" diakhir dialog. Nak dengar? tengoklah sampai habis..apapun jangan lah tunggu keluar kat internet korang download pulak..korang ingat tak penat ke berlakon, berlawan gempak2 macam mereka? bayarlah hasil titik peluh dorang tu..cuba kalau korang yang berada di tempat diaorang pulak? haha..ye la..aku ni cakap mcm tak pernah pulak tgok movie download..tapi, filem2 bagus macam ni PATUT ditonton diwayang SAHAJA. barulah menyokong filem kita. Ingat slogan? Filem kita Wajah Kita??

Ok. cukup bagi ceramah free. bakal Cikgu yang tak KAYA ni memang suka lecture orang je..

Ok review bermula di sini. Tipulah trailer filem KL Gangster ni xberjaya menarik org ramai utk serbu panggung. Ayat2 Abang Long, Ayahda sume keluar mesti seronok kan? Lu Gua, lu gua..Ade pulak si Zizan Raja LAwak..dan Soffi Jikan. Abang Aku, Adi Putra..(muka ada orang cakap sama =P) Aaron Aziz dan Pengarahnya sendiri, Shamsul Yusof melakonkan watak mereka dengan cukup berkesan. Bagi aku dalam cerita ni Shamsul yang buat cerita dia yang buat kelam kabut cerita. haha. Itu baik, bukan mengutuk ok. Bermakna jalan cerita yang boleh diterima dan mudah difahami jika ada watak suka buat hal ni barulah dipanggil konflik cerita kan??

Pada mulanya cerita pasti ada permulaan, namun pada babak aksi pertama cerita sedikit mengganggu dengan camera work (dengan izin), atau kerja kamera yang sedikit menyakitkan dan memeningkan dengan melilau sana-sini. jika camera still mungkin penonton boleh menyaksikan aksi tersebut dengan baik. memang la ada kejar mengejar. tetapi tak perlu mengajak penonton terkejar-kejar anak mata..=)

tetapi, itu cuma di awal pembikinan, mungkin mereka tersedar dan tak mampu nak re-shoot balik kan? budjet kecik maa..ingat Hollywood ke??apapun, sehingga akhir babak, camera work tidak lagi menyeksakan.

seterusnya, jalan cerita yang mudah difahami dan mempunyai mesej2 yang dapat diterima penonton. sebelum lihat aksi di panggung wayang, buka laman web cari behind the scenes la dulu, apa tujuan cerita dan harapan. Alhamdulillah, apa yang dihasratkan oleh Pengarah bagi aku dapat mendidik dan semoga ia dapat juga menyedarkan budak-budak yang baru nak up jadi manusia yang rosak atau tiada arah tuju ni supaya fikir balik jalan yang diaorang fikir sebelum terlambat..mesti tak nak mati bodoh sebab gaduh kan? ingat mati itu ditangan Allah sahaja bukan manusia..

Menghiburkan, Penuh Aksi, dan membuatkan kita mahu filem ini dipanjangkan..Abang Shamsul, mesti nak buat KL Gangster 2 kan??sebab laku..huhu..macam Evolusi KL Drift tu..apa kata lepas ni kisah bukan KL plak..negeri lain pun ada yang lebih Dahsyat kan??apalagi start research dan making a script laa..=)

Tiada apa yang ingin aku bebelkan lagi jika segalanya baik. selalunya orang yang berleter dan memekik ni sebab benda tak baik je kan??benda baik dan bagus mesti senyap je..susah nak ingat..benda-benda xbagus, jahat, tak baik je yang orang kenang hingga ke liang lahad.

Cuma, saya berharap review ni diterima oleh pembaca sekalian, kalau tak sependapat pun dengan pendapat korang. its okay, masing2 tak dapat bayaran menulis review kan??bermakna, nak ambil tak nak ambil itu hak anda.

kepada mereka yang belum menyaksikannya, saksikan di panggung-panggung yang mungkin tak ramai datang, sebab kalau yang familiar tu mungkin akan penuh. oleh itu, buat tempahan secara dalam talian atau bahasa korang online..=)

Selamat menonton dan semoga wang baziran anda membeli tiket ini memberikan kepuasan dan membayar segala keringat krew produksi KL Gangster ini.

Sekian. terima kasih..=)


aksi yang mengemparkan!! (gmbr drpd KL Gangster FB Fan Page)



ingat masuk penjara best ke? Gangster keluar terus insaf tak nak masuk..korang ngada2 nak jadi gangster pailang??(gambar drpd KL Gangster FB Page)



babak ni yang pening mula-mula tu..nampak tak baju coklat belakang macam aku??haha..
(gambar KL Gangster FB Fan Page)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...