Mengira Hari Usia Belog

Daisypath Happy Birthday tickers

May 13, 2011

Hari 3 = 10 Perkara Yang Aku Benci


Assalamualaikum..

Baru sahaja aku nak mogok xnak teruskan update sepulun ni kalau entry sebelum ni Hari 2 = 10 Perkara Yang Aku Suka, Cinta, Sayang.(LOVE) hilang disebabkan kesulitan yang dialami oleh Blogger.com.

hari ini tanggal 14 Mei, aku teruskan penulisan bertajuk :

10 PERKARA YANG AKU BENCI

walaupun aku ni jenis yang let a something happen be around aku, jenis yang tidak kisah sangat apa yang orang lain buat sekeliling aku, jenis yang mudah mengawal emosi kendiri, namun aku juga punya hati dan perasaan seperti manusia lain. ada juga beberapa perkara yang tak berkenan di hati aku ni...
  1. Aku benci jika ada orang yang pandang serong kat aku padahal aku tak macam tu pun. aku tak pernah jugde orang tak perlulah kot kau nak perlekehkan aku depan-depan aku.
  2. Aku benci jika ada orang yang talam dua muka.
  3. Aku benci jika ada orang dengki dengan aku walhal aku tak pernah dengki dekat sesiapapun.
  4. Aku benci kalau aku cakap dengan seseorang tu die buat2 Engage je.
  5. Aku benci kalau ada orang yang label aku sewenang-wenangnya. Kenal aku dlu wei..baru kau boleh cerita kat orang.
  6. Aku paling benci orang yang cerita keburukan aku kepada orang lain. aku pernah cerita keburukan kau ke??
  7. Aku benci dengan orang-orang yang emosi, panas baran, suka maki-maki depan orang.
  8. aku benci orang yang fikir dia tu BAGUS sangat. orang lain ada juga kelemahan. tak perlulah kau nak rendahkan orang lain.
  9. Aku benci dengan perkara2 yang mendatangkan kemudaratan didunia ni.
  10. Aku benci kalau sesuatu kebaikan itu dipandang jelek oleh sesetengah orang. kau bukan penentu pahala dosa manusia. Noktah.
Sekian sahaja. Tak mahu melabelkan sesiapa tetapi jadikan setiap perkara di atas sebagai sempadan buat kita selaku khalifah di muka bumi ini. Tiada permusuhan sebab kalau ada yang kesebelas, AKU PALING TAK SUKA PERMUSUHAN YANG TAK PERLU DIBUAT. terima kasih dan maaf jika menyinggung mana-mana pihak. Wasalam. =)

2 comments:

  1. ignore je org2 yg mcm tu..selagi bende yg kite buat tak bertentangan dengan agama..teruskanlah berusaha utk mengejar impian kita, klu dok dengar sgt ckp2 org tak ke mana pun..ceeewwwahh (tp betul pe)

    ReplyDelete
  2. btl...sy setuju dgn ap yg dikatakan yoonami 2,pedulikan ap yg org nk ckp asalkan ap yg kita bt 2 xmelanggar batas2 kita sbg seorg muslim.bt la dik ap yg dirasakan btl....akak sokong dr blkg n depan hehee...kbtln dik kita py tarikh lahir 23 mei cuma akak 1986.teruskan usaha n capai ap yg kita inginkan n hajati....all de best dik...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...